Leta i den här bloggen

söndag 24 juli 2011

Restaurang Karön

Har precis ätit en av de bättre middagarna i mitt liv. Var en fullständig överraskning att detta värdshus på Karön presenterade rätter som var så välkomponerade och med vintips som stämde till ett hundra procent. Om du är i närheten av Ronneby ta dig tid att passera Karön, eller vad sägs om en välkomnande obeställd rätt med gurkskum, stekt rökt sidfläsk, blomkålspure med bakad tomat! Till detta ett bröd med välkryddad färskost. Sedan kom varmrätten som i mitt fall bestod av ankbröst, risotto med kantareller, som i form av en bakelse sedan friterats, sparris, gul morot, sotad getost och med ett sås som var rent himmelsk. Mitt emot mig satt min kära sambo och var ett alldeles underbart middagssällskap och fullständigt strålade av lycka över en fjällröding med len potatispure, olika sorters tillagade lökar, m.m. Precis lagom till kaffet och calvadosen bröt solen igenom och fullbordade känslan av att något stort precis har upplevts.

Inga kommentarer: