Leta i den här bloggen

onsdag 5 oktober 2016

Stöttor och stödhjulshaveri

Tog ledigt från jobb idag för att hämta och köra ned stöttor och pressening till hamnen. Var hyfsat väder, blåste en del men ändå ganska varmt. Passade på och tvätta teak-decket med brun såpa. Ett riktigt dundermedel som gör teaken vackert ljusbrun och som sen går över i silvergrått. Skönt att ha det gjort inför torrsättningen på lördag så behöver jag inte ockupera vattnet mer än för att tvätta av botten. På vägen hem var jag förbi en känd biltillbehörsaffär och köpte ett nytt stödhjul till släpet. När jag skulle veva upp hjulet fick jag veven i handen och benet trillade ur. Benet var rätt slitet och hjulet har också sett sina bästa dagar så jag tänkte att det var lika bra och skaffa ett nytt. Speciellt eftersom bulten som höll fast veven i benet gått mitt av och borra ut den kändes som att det skulle kunna ta en bra stund.

Inga kommentarer: